Trening kulturysty latem – na czym się skupić?

Posted on 14/05/2019 12:59am

Chociaż wprawiony kulturysta jest świadom, iż treningi należy realizować regularnie przez całe 12 miesięcy, wszystkie pory roku mają swoje cechy charakterystyczne. Dobrze jest dobrać swoje ćwiczenia do otaczającej nas aury i panujących w danej chwili warunków, gdyż to skutkuje lepszymi rezultatami oraz ograniczonym zmęczeniem organizmu.

W drugiej połowie roku, kiedy rośnie zapotrzebowanie organizmu na energię i dieta wygląda nieco odmiennie niż w czasie letnim, warto postawić na trening ogólnorozwojowy, który pomoże uzyskać odpowiednią masę oraz wytrenować kondycję. Ćwiczenia złożone cudownie wpływają na ogólne ukształtowanie sylwetki, spalenie tłuszczu oraz wstępne wypracowanie mięśni. Letnie upały to natomiast idealny czas na ćwiczenia izolowane, to znaczy takie, które zmuszają do pracy jedną wybraną partię mięśni. Trening tego rodzaju pozwala osiągnąć mistrzowską rzeźbę wybranej części ciała przy stosunkowo niewielkim wysiłku. Jeżeli latem nie masz ochoty pocić się na siłowni, ćwiczenia izolowane będą dla Ciebie najlepszym wyjściem. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz stronę budujmase.pl.



ćwiczenia na siłowni
Author: brett jordan
Source: http://www.flickr.com
Dość powszechnym błędem – w szczególności wśród mężczyzn ćwiczących kulturystykę, jest skupianie się na górnych częściach ciała. Trenujemy bicepsy, klatę oraz kark, a przecież trening nóg jest tak samo istotny. Zobacz artykuł o treningu nóg. W przypadku ćwiczeń izolowanych możemy rozróżnić ćwiczenia ud i pośladków oraz ćwiczenia łydki. Rzecz jasna, jest to tylko uproszczony podział na poszczególne części ciała, natomiast skuteczny izolowany trening nóg skupia się na wybranych mięśniach.

Wielką zaletą okresu letniego jest fakt, iż ćwiczenia można wykonywać praktycznie w dowolnym miejscu. Osobom stawiającym pierwsze kroki w kulturystyce polecane są specjalistyczne urządzenia na siłowni, ponieważ ograniczają one możliwości ruchowe i tym samym minimalizują ryzyko nieprawidłowego wykonywania ćwiczeń, natomiast osoby bardziej doświadczone mogą spokojnie wykonywać ćwiczenia na łonie natury – co w przypadku pięknej aury może być efektywną motywacją do ćwiczeń. Jednocześnie poprawimy za darmo koloryt skóry, a nie od dziś wiadome jest, iż delikatna opalenizna idealnie podkreśla rzeźbę mięśni, jak też całość wysportowanej, kulturystycznej sylwetki.

Tags: kalorie, kondycja, sylwetka, ćwiczenia, kulturystyka